Mandela se gewildheid was legendaries en volgens 'n opname in Mei 2007 deur die Markinor-navorsingsmaatskappy het hy al hoe meer gewild geword met ouderdom.
Op sy 89ste verjaardag het Nelson Mandela, in 'n opname van 3 500 mense wat Suid-Afrika se volwasse bevolking verteenwoordig, 'n gemiddelde telling van 9,2 uit 10 behaal, wat hom die land se mees geliefde leier gemaak het.
Maar toe Mandela die hoogtepunt van gewildheidslof bereik het, was hy en die Nelson Mandela Foundation besig om hom meer onbarmhartig te maak, of om hom te herposisioneer. Die Stigting het gevra vir openbare insette oor hoe dit gedoen kan word.
Die Organisasie se personeel het die idee gekry om die beeld van Mandela se gesig uit hul publikasies te verwyder en dit te vervang met 'n beeld van sy uitgestrekte linkerhand met die trou band wat prominent vertoon word.
Alhoewel dit lyk dat Nelson Mandela die bewegende gees agter die projek was, is die redes om dit te doen, onduidelik. Ten minste een koeranskrywer, William Saunderson-Meyer, het met verrassing gereageer en probeer om die rede vir wat hy 'n 'bisarre' bedoeling genoem het, te verstaan
Die stigting se bedoelings is ’n bietjie vaag. ’n Suksesvolle simbool is nie sommer ’n Rorschach inkblot-toets waarin jy lees wat jy okal op daardie oomblik voel nie. Die beste simbole is konsekwente, ondubbelsinnige uitbeeldings van kwaliteite, waardes en aspirasies. Mandela self verstaan hierdie goed.
Dit was sy belangrike ingryping wat die Springbok as die eeue-oue simbool van Suid-Afrikaanse rugby gered het toe die Afrika-Nasionale Kongres in 1994 aan bewind gekom het. Dit is moeilik om te weet hoekom die Stigting wou inmeng met die sukses van die Mandela-verskynsel. Miskien het God en Mohammed ’n oordeelkundige markherposisionering nodig – ’n bietjie verandering hier en daar om steun in ’n kritiese, wispelturige wêreld te trek.
Maar is dit nodig vir Mandela? Dit was 'n man wat die hele wêreld aanbid en verhef is tot die status van sy eerste sekulêre heilige. 'n Verenigde State se handelsmerkopname 'n paar jaar gelede, het die Mandela-handelsmerk as tweede net vir Coca-Cola internasionaal gewaardeer. Coke spandeer miljarde om sy handelsmerk te bou en te beveilig. Mandela is eenvoudig homself.
Translated by Nina Joubert